hossinho10
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة

انثى

ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس Empty
مُساهمةموضوع: ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس   ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس Emptyالخميس مارس 06, 2008 2:42 am

كان هنالك في بلاد ما ام تعمل كخادمة من اجل اعالة ابنها اليتيم لكن ما يميزها هو فقدانها البصر مما زاد من مشقة الامر و صعوبته لكن الابن لم يكن مباليا بها بل و اكثر من هذا فقد كان يخجل من كونها امه و لكونه ابنها و ما زاد حقده بغضا و كراهية هي علتها و ما ان بلغ سن الرشد هم بالرحيل تاركا وراءه امه وحيدة بلا ونيس ولا قريب تشكو امرها لله و تطلب المغفرة لابنها العاق مرت السنين و لا تزال الام علا امل اللقاء بابنها الحبيب
فزاد الشوق في قلب هاته المسكينة مما دفعها الى البحث عن خيط قد يوصلها الى مكان ضالتها و جاء ذلك اليوم الذي ذهبت فيه الام للقاء ابنها الذي صار ابا لثلاثة اولاد لكنه حالما راها حتى سارع الى اقفال الباب في وجهها متهما اياها باثارة فزع الاولاد و السعي لتنغيص حياته الهادئة ومرت الايام الى حين مجيء خبر وفاة الام و الطلب لحضوره من اجل استلام مفاتيح البيت الذي كانت تقطن به الفقيدة و فيما هم منشغلون في مراسم الدفن اذا بالابن يسمع صدفة الحديث الذي كان يدور بين الجارين و مفاده الحب الشديد الذي كانت تكنه لولدها لدرجة انها اهدته عينيها حين صدمته السيارة عندما كان صغييييرا واصبحت هي منذ ذلك الحين ضريرة ما ان سمع الابن ما قالاه حتى هم بالصراخ كالاحمق و منذذلك الوقت و هو يعيش حالة اكتئاب و حزن
فهل يا ترى يوجد احن عليك من امك لا و الله لن تجد قلبا احن عليك من قلب الام فصاحبها في الدنيا معروفا و سارع الى تقبيل يديها و جبينها و اطلب منها العفو ....
ايتاشي

ايتاشي

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس   ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس Emptyالخميس مارس 06, 2008 8:51 am

سما مواضيعك هايلة بس الموضوع ده وموضوعين كمان مفروض يروحوا قسم القصص
http://they.crazy4us.com
kuppo15

kuppo15

ذكر
العمل/الترفيه : اعدادي هندسه
المزاج : مكبر الG ومروق الD

مُساهمةموضوع: رد: ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس   ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس Emptyالخميس مارس 06, 2008 9:33 am

طول عمري انا راسه رافعها لفوق ....لسه ماجاش اللي يجيبها لتحت

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس   ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس Emptyالخميس مارس 06, 2008 9:37 am

عندك حق المفروض يروحوا قسم القصص بس انا اللي كتبتهم هنا غلط
kuppo15

kuppo15

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس   ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس Emptyالخميس مارس 06, 2008 9:46 am

يا جماعه ياريت المواضيع هنا تبقي مختصره بقدر الامكان...انما المواضيع الطويله دي تبقي ف القصص والروايات عشان اللي عنده روح يقعد يقرا....ياريت يعني ....طلب صغنون...ده يمكن اول طلب
kuppo15

kuppo15

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس   ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس Emptyالخميس مارس 06, 2008 9:48 am

ياريت سؤال......وكل واحد يدخل يكتب رايه
........لانك عارفه يا سما عيال اليومين دول معندهمش خلق يقعدو يقروا كل ده....

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس   ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس Emptyالخميس مارس 06, 2008 9:52 am

مع احترامي لك ومن غير زعل انا باكتب المواضيع واللي عاوز يقراها يقرا واللي معندوش خلق ما يقراش
kuppo15

kuppo15

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس   ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس Emptyالخميس مارس 06, 2008 10:07 am

بالراحه بس يا ست سما...انا مقصدش ازعل حد مني بس انا بحب المختصر المفيد وده رايي...ويمكن كيمو يكون ليه راي تاني .....بس انا بتكلم عن الشباب بيحب ايه اليومين دول....بيحب المختصر المزيد

انثى

مُساهمةموضوع: رد: ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس   ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس Emptyالخميس مارس 06, 2008 10:18 am

ممكن سؤال هو مفيش حد في المنتدي الا انت وكيمو والا ايه بالظبط
kuppo15

kuppo15

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس   ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس Emptyالخميس مارس 06, 2008 10:35 am

شكلنا كده...علي فكره يا سما انا قلت لكتير من اصحابي ...وسجلو نفسهم ...ولما بيدخلو بيلاقو خطا....مش عارف ليه...........منه لله.........حسين هو السبب...ادعوا عليه.....منك لله يا سحس..منك لله.....رووووووووووح يا شيخ....وتعالي بسرعه حللنا المشكله دي........................اتصرف يا فالح
hesho

hesho

ذكر
العمل/الترفيه : حضانة هندسة الأسكندريه
المزاج : soccer -internet-programming

مُساهمةموضوع: رد: ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس   ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس Emptyالسبت مارس 08, 2008 10:46 am

متخافيش يا سما انا موجود وضد الأتنين وفى غيرهم كتير واكتبى فى الحته اللى انتى عاوزاها وميهمكيش ..........وخلى حد يتكلم........ولا ايه يا عم المنفوخ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.....سلالالالالالالالالام
zayed_meteeb

zayed_meteeb

ذكر
العمل/الترفيه : طالب ثانوى ويارب اخلص منها
المزاج : نفض للى مدايقك نفض

مُساهمةموضوع: رد: ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس   ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس Emptyالأحد مارس 09, 2008 9:14 am

على فكرة مفيش حد احن من الام بالزات مش الاب
وربنا يخلى لكل واحد امه وابوه برده مش لازم ننسى الاب
هو الى ماألكنا هو ال مششربنا
هو ال بيدينا بالجزمه لما نغلط
كلكم قولوا هو
وانت يا ميدو هو فعلا انت عندك حقانت وكيمو ف ان الموضوع يروح للقصص بس معلش ربنا بيغفر والبنت قالت انها
وسما قالت انها كتبت غلط
وعلى فكرة يا هشام عمر ميدو ما كان منفوخ على حد اى خدمة يا صاحبى بس ده حقبقى بجد
وعلى فكرة ال ميدو بيقول عليهم اصحابه دخلوا واشتركوا بس ف الدخول مكنش بيدخل كنت انا بس الحمد لله فرجت وبقيت معاكم
وربنا يخلى سحس انه قرب ناس كتير اوى من بعض
zayed_meteeb

zayed_meteeb

ذكر
العمل/الترفيه : طالب ثانوى ويارب اخلص منها
المزاج : نفض للى مدايقك نفض

مُساهمةموضوع: رد: ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس   ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس Emptyالأحد مارس 09, 2008 9:16 am

بس معلش يا سما ممكن طلب احنا عالم نظرها ضعيف فياريت اللون بس ده اول طلب ليا من حد

ان لم تتالم فاعلم انك عديم الاحساس
صفحة 1 من اصل 1